De genomineerde bedrijven voor de Weerterlandprijs 2018 stellen zich aan u voor.

Herpertz

In 1961 in Heythuysen gestart door ouders van huidige eigenaar met de exploitatie van een takel, berging en taxibedrijf. De takelwagens werden ook ingezet als kraanauto hetgeen heeft geleid tot de aanschaf van de eerste mobiele kraanwagen.

In 1984 heeft Jan Paul Herpertz het bedrijf overgenomen en heeft vormgegeven aan de enorme groei van het kraanbedrijf. Vanwege de groei van de onderneming, de forse toename van het aantal kranen en voertuigen, de omvang en het gewicht van de machines is in 2015 besloten te verhuizen naar een nieuwe bedrijfslocatie nabij de A2, in Nederweert. Daar is in 2016 gestart met de nieuwbouw en is de nieuwe bedrijfshuisvesting in 2017 gebruik genomen. Zelfs tegen de conjunctuur in en in crisistijd zowel begin jaren 80 als recent in het bedrijf blijven investeren in en vernieuwen van de kranenvloot. De verhuizing naar Nederweert is van eminent belang voor continuïteit en groei van de onderneming.

Enkele kenmerken:
• Kraanverhuurbedrijf, de verhuur van mobiele en vaste torenkranen, speciaal transport, industriële verhuizingen, bergingsbedrijf
• Kwaliteit van de kraanmachinisten is bepalend voor de klanttevredenheid.
• Er wordt fors in opleiding geïnvesteerd. (2017 € 103.000)
• Eigen opleiding van medewerkers waarbij betrokkenheid bij en kennis van klant, product en machine voorop staat. Dat leidt tot een hoge klanttevredenheid, hogere productiviteit en daardoor per saldo een lagere kostprijs voor de opdrachtgever.
• Er is nauwelijks uitstroom van medewerkers.
• Mensen blijven langdurig in dienst van Herpertz.
• Dienstverbanden van 25 jaar en meer is regel i.p.v. uitzondering.
• Jongste en modernste kranenvloot van Nederland en België
• Aanbod van gevarieerd kwalitatief hoogstaand en innovatief machinepark

Van Hoorn Carbide

Van Hoorn Carbide, opgericht in 1990 houdt zich bezig met het ontwikkelen, vervaardigen en internationaal verkopen van premium hardmetalen producten. De omzet, die gegenereerd wordt in 34 landen, bestaat voor 90% uit de verkoop van hoogwaardige hardmetalen frezen. De Van Hoorn Carbide groep heeft naast haar hoofdkantoor en productielocatie in Weert, handelsvestigingen in België, Hong Kong en China. In de Van Hoorn Carbide groep zijn ongeveer 100 medewerkers werkzaam.

Hardmetalen frezen worden gebruikt in zeer diverse toepassingen in de metaalbewerkingsindustrie door bedrijven die onderdelen maken voor auto’s, vliegtuigen, olie en gas, machinebouw maar ook de medische wereld. Denk hierbij aan voorbeelden zoals behuizingen van mobiele telefoons, protheses, het landingsgestel van een vliegtuig tot aan de rolkoffers die we meenemen op vakantie.

Daarnaast heeft Van Hoorn Carbide ‘MVO’ hoog in het vaandel. Moreel Verantwoord Ondernemen betekent voor Van Hoorn Carbide dat ieder mens, met of zonder beperkingen, zich gewaardeerd weet voor zijn of haar inzet en bijdrage aan het resultaat van Van Hoorn Carbide.

In een zeer dynamische markt weet Van Hoorn Carbide zich te onderscheiden op verschillende gebieden:
– Van Hoorn Carbide speelt mee in de wereldtop als het gaat om de kwaliteit van haar producten en haar ondersteunende diensten
– Van Hoorn Carbide is exceptioneel veel sneller dan haar concurrenten. (Met reageren, leveren en het bieden van oplossingen)
– Klanten krijgen hogere productiviteit in hun productie aangeboden door de zeer nauwkeurige gereedschappen en de bijbehorende technische adviezen.
– Van Hoorn Carbide is flexibel en is in staat om aan vrijwel alle klantvragen invulling te geven en zoekt daarbij de grens van het technisch haalbare op
– Zeer bijzonder is het produceren van gereedschappen in Weert waarna deze in o.a. China worden verkocht. Lokaal produceren en exporteren van kwalitatief hoogwaardige gereedschap is uniek in de markt en laat zien dat Nederlandse (familie) bedrijven kunnen (blijven) concurreren met de klassieke “lage lonen” landen.
– De ultra moderne en schone productiefaciliteit is een visitekaartje voor de metaalindustrie
– Als familiebedrijf met bijpassende waarden is Van Hoorn Carbide in staat geweest om een zeer hecht team van medewerkers te creëren met een enorme hoeveelheid kennis, drive en zeer hoge loyaliteit. Er is veel aandacht voor de juiste mensen op de juiste plaats zodat zowel de werknemer als de organisatie in staat is om te excelleren.
– Van Hoorn Carbide is een onderneming met lef, welke durft te ondernemen in economisch florerende tijden maar zeker ook in tijden van economische crisis.
– Van Hoorn Carbide stimuleert de samenwerking met lokale (Weerter) ondernemers.
– Van Hoorn Carbide werkt intensief samen met veel opleidingsinstituten d.m.v. het aanbieden van stageplaatsen, het geven van scholingen, excursies van scholieren en het aanbieden van toekomstperspectief om zodoende de werknemers van de toekomst voor de lokale industrie mede op te leiden.

Het geheim achter ons succes
‘Het is het maken van onorthodoxe of gedurfde keuzes op het juiste moment die het echte ondernemerschap onderstrepen. Het succes vindt zijn oorsprong in een ongewoon hoge mate van passie, visie, toewijding en doorzettingsvermogen.’

Promic

Promic is een Europese groothandel met een breed aanbod mobiele display systemen. Denk hierbij aan o.a. roll-banners, beurswanden, balies of vlaggen. Presentatiemiddelen die vaak gebruikt worden op beurzen en events, daarom zijn al onze producten zo gemaakt dat ze eenvoudig te vervoeren zijn. Van enorme vlaggenmasten tot indrukwekkende presentatiewanden; al onze producten passen opgevouwen in een tas in je kofferbak.

Met een breed aanbod aan kwalitatieve producten en een focus op persoonlijke service doen we waar wij het best in zijn; onze klanten helpen de markt te veroveren! We leveren namelijk nooit aan eindgebruikers, maar alleen aan resellers in de print en sign industrie. Daarbij gaan we verder dan enkel de rol van groothandelaar. We zijn een partner van onze klanten.

Service die verder gaat
Vroeger hadden we prijs en kwaliteit als kernwaarden. Nu niet meer. Zonder topkwaliteit en een scherpe prijs heb je geen bestaansrecht, dat is gewoon basis. Wij creëren toegevoegde waarde door onze service en dat uit zich op verschillende manieren. Zo houden we een grote voorraad aan, waardoor we altijd kunnen leveren en onze klanten geen nee hoeven te verkopen. Zelfs niet bij grote orders van 1000 roll-banners. Wij vinden het belangrijk dat klanten op ons kunnen vertrouwen. We komen onze afspraken na en hebben oprechte aandacht voor en betrokkenheid bij onze klanten. Dat is geen trucje maar vanzelfsprekend. Het zit ingebakken bij onze mensen, daar selecteren we op.

Durven om het anders te doen
Het personeelsbestand is de afgelopen tijd enorm gegroeid. Inmiddels bestaat het Promic team uit 57 medewerkers en stijgt de omzet van Promic jaarlijks met 30%. Mooie cijfers maar die komen niet vanzelf. Je moet risico’s nemen, je neus durven stoten, maar beslissingen weloverwogen nemen. Buiten gebaande paden treden maakt het spannend, maar houdt je ook scherp. Het is een trigger om te blijven zoeken naar verbetering. Bij Promic hebben we een toegewijd team aan ons gezamenlijke succes. Aan achterover leunen doen we niet, aan ontspanning des te meer. Gezelligheid is niet voor niets een van onze kernwaarden.

Gezond werkklimaat
Een organisatiecultuur werkt twee kanten op: wat je verwacht, moet je zelf ook uitdragen. Bij Promic speelt de factor mens de hoofdrol. We geven onze mensen vrijheid, verantwoordelijkheid en vieren behaalde successen. Daarnaast investeren we in een gezond werkklimaat: er staat altijd vers fruit op tafel en op kantoor hebben we alleen maar in hoogte verstelbare zit-sta-bureaus.

Bij Promic zijn we zonder uitzondering ambitieus. We willen graag vooruit, omdat het altijd nóg beter kan. De drive is dus groot, maar het moet wel gezond én gezellig blijven. Work hard, play hard, dat is echt Promic!

Waarom wij de Weerterlandprijs 2018 moeten winnen?
Met onze ambitie maken we de toekomst, voor onze medewerkers, onze klanten en de omgeving.